BIG CITY LIFE - Reisverslag uit Australind, Australië van Lilly Tholen - WaarBenJij.nu BIG CITY LIFE - Reisverslag uit Australind, Australië van Lilly Tholen - WaarBenJij.nu

BIG CITY LIFE

Blijf op de hoogte en volg Lilly

09 Oktober 2014 | Australië, Australind

Waar waren we? Ohja in het heerlijke Byron Bay.
De laatste avond hebben we eens goed afgesloten met een houseparty in Beachhotel. Er kwam een goede DJ en daar zijn we natuurlijk altijd voor in! Voordat we naar het feest gingen besloten we eerst nog een paar drankjes bij het hostel te drinken. Daar gingen een paar van het hostel zingen en werd er nog limbo gedanst. Met een aantal mensen die we ontmoet hadden in het hostel, richting beachhotel (Dat is wel het leuke van een langere tijd ergens zijn, want dan ga je ook echt mensen leren kennen). Hadden een beetje een creepy Italiaantje achter ons aan de gehele avond, maar dat mocht de pret niet drukken. De muziek was echt gaaf en het was een leuke locatie. Beetje veel vodka gedronken dus het was weer tijd voor kebab naderhand. We hadden die avond alleen maar een bed geboekt, want de rest van hostel was vol... dus op zoek naar slaapplekken..
De dag erop moesten we toch echt een keer weg uit het oude vertrouwde plaatsje Bayron Bay. Afscheid genomen van onze roomies en op naar een nieuw avontuur.

We hadden eigenlijk nog geen plannen, maar dat zijn de beste toch? Hier in Australie in ieder geval wel! We wilden in ieder geval over een paar dagen zeker in Sydney zijn, zodat Mirthe nog een paar dagen Sydney mee kon pakken. Mirthe kwam waarschijnlijk niet meer terug daar.
Met een bordje ' Jamba ' , een bordje ' Coffs Harbour' en een bordje ' South' stonden we weer langs de weg, de arme sloebers.
Iemand bracht ons al snel naar de snelweg en we werden ook weer snel opgehaald door een gast. Erg mee gelachen want hij remde als een malle voor ons langs de snelweg. Wat bleek dat die net een boete had gehad van 800 dollar omdat die 30 km per uur te snel reed. Hmm.. Maar super aardige jongen die ook net op vakantie was geweest in zijn eigen land en hij reed richting Coffs Harbour waar hij woonde. Nou mooi, waren we in ieder geval weer een stuk onderweg richting Sydney. Het was toch wel weer een lange tocht van zes uur, waarbij we een aantal schilpadden van de weg hebben gered en kangaroes voorbij zagen jumpen.

30 september - 1 oktober
COFFS HARBOUR

In de avond kwamen we aan in Coffs Harbour, op zoek naar een bed want we waren kapot van de avond ervoor. We kregen voor een paar tientjes meer dan dat we betaalden voor een hostel een heerlijke privekamer voor 2 nachten. Heerlijk uitgerust en op zoek naar een surfplek. Na een tijdje zoeken was er weinig te bekennen in dit plaatsje, dan maar een koffietje en een mooie track lopen. We liepen een mooie route langs de zee naar een afgelegen strandde. Mirthe en Femke werden nog uit het water gehaald omdat de kracht van de zee blijkbaar erg sterk was. Je mag soms alleen maar zwemmen tussen twee paaltjes die op het strand staan. In de avond weinig bijzonders gedaan en genoten van onze privekamer. De dag erop stond er weer een lange en zware dag liften op het programma.

Weer verschillende bordjes gemaakt en het viel niet mee vandaag. Als eerste had Mirthe twee mannen geregeld die ons naar de snelweg brachten. Daar pikten een vrouw ons op en bracht ons naar een betere plek. Waar een man ons naar Port Maquirie bracht. Hij was aan het werk voor een keukenbedrijf dus moesten ook nog langs een paar bedrijven. Hij zetten ons na een aantal uren weer af langs de snelweg, maar die plek was te gevaarlijk volgens een aantal werklui. Dus die brachten ons weer naar een andere plek. Daar werden we opgehaald door een jongen die net klaar was met werken en hij bracht ons weer een stuk verder naar het zuiden. Het werd al wat donkerder en we stonden bij een Mac Donalds vlakbij Newcastle. Een taxi was 100 dollar en dat vonden we wel erg veel. Shit en nu. Lilly keek waarschijnlijk zo verdrietig dat een man haar aansprak wat er was. Ze vertelden dat we naar Newcastle wilden maar dat een taxi zo duur was. Hij zei: ' Oh dan breng ik jullie wel' . Oke joepie het komt toch nog goed. Helemaal grappig was toen we eenmaal in de auto zaten dat hij zei dat hij richting Sydney reed. We lagen helemaal dubbel, kwamen we toch nog in Sydney die avond.

1 - 5 oktober
SYDNEY

Laat op de avond, uurtje of 22.00 , helemaal gebroken, kwamen we aan in ons hostel in Sydney.
In het hostel hadden we de dag erop een gratis ontbijtje, dus daar maakten we gebruik van en smeerde we meteen onze boterhamtjes voor smiddags. Sydney verkennen stond op het programma en Mirthe wilde zoveel mogelijk zien. Door het park, langs het Opera House and the Harbour Bridge pakten we de boot naar Manly Beach.
Daar hebben we een dikke wandeling gemaakt langs de kust van Manly. Het was een vier uur lang durende wandeling door de bossen en zee. We hadden wel een heerlijk diner verdiend. Op de terugweg langs Chinatown lekker gegeten.
In de ochtend ontmoette we Alex, een Italiaan die in ons hostel zat. Hij was een professionele masseur, dus dat had Femke in ieder geval wel even nodig met haar rug.
Die dag boekte Mirthe haar tripje langs de Oostkust en deden we een track bij Bondai Beach. Het was iets minder zwaar dan de dag ervoor, maar wederom erg mooi. Tijd om weer eens op stap te gaan!
Daar gingen we dan op onze Sneakers en onze zwarte jurkjes aan. heerlijke club met goede muziek, echt genoten.

Na een latertje, weer een vroegertje de dag erop. Alex zou ons meenemen naar de 'Blue Mountains'. Om 10.00 uur zouden we klaar staan voor Alex. Wij zouden zorgen voor het ontbijt en lunch dus haalden eens een heerlijk stokbroodje met lekkers erop. Dik twee uur rijden naar de Blue Mountains, iedereen lag half te slapen na 3 uurtjes slaap die we hadden gehad. Maar The Three Sisters en de omgeving van de Blue Mountains was de moeite waar. We pakten de Giant Stairs route, dat was me wat. Het waren een heleboel trappen. Heen ging nog wel, maar terug was een hel. We hebben die middag met z'n viertjes bij een watervalletje gezeten, een middagje om niet meer te vergeten.
Toen we 's avonds weer in het hostel aankwamen, maakten we onze specialiteit een tonijnsalade voor onze hongerige maat Alex. Tijdens het eten vielen we onderhand in slaap. Helaas hadden we geen kamer meer, want onze vlucht ging om 07.00 uur in de ochtend.
We waren zo moe dat we besloten illegaal in ons hostel te verblijven. Alex stelde zijn kamer beschikbaar om te douchen en Mirthe dook snel bij hem in bed, zodat ze nog een paar uurtjes kon slapen. Na een paar uur op de grond gelegen te hebben besloten Lilly en Femke ook maar een bed van een kamergenoot van Alex te pakken. Alex zei dat hij op stap was en pas laat terug zou zijn. Heerlijk een paar uur slaap gepakt en toen werden we plots met alle geweld gewerkt. Oeps, verkeerde bed gepakt en we hadden bijna de beveiliging op onze dak. Lilly en Femke vluchtten naar de Mac Donalds en Mirthe werd naderhand het hostel uitgeschopt. Die dacht nog even lekker te liggen, maar helaas. Op weg naar de vliegveld ...