NO WORRIES - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lilly Tholen - WaarBenJij.nu NO WORRIES - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lilly Tholen - WaarBenJij.nu

NO WORRIES

Blijf op de hoogte en volg Lilly

31 Augustus 2014 | Nederland, Nederland

Zo, en dan nu ons eerste reisverslag vanuit Down Under, AUSSIE!

23 - 25 Augustus
AMSTERDAM - BANGKOK - TAIPEI - SYDNEY

Lang naar uitgekeken, vertrokken we 23 augustus richting Amsterdam.
De reis verliep goed! Lekker kletsen zoals gewoonlijk, lezen, filmpjes kijken en vooral luieren! Slapen is niet het meest confortabel in het vliegtuig, tot dat we een plekje in Buisnessclass hadden geregeld :P .. Toen Lilly even lag te slapen kwam ze erachter dat haar hele broek en stoel onder de kauwgom zat (waarschijnlijk was het bekertje omgevallen waar we onze kauwgom ingedaan hadden). Femke liep naar de manager van het vliegtuig en hij bood ons Businessclass aan. Hij begreep dat de kauwgom al in de stoel zat van de vorige vlucht. Na een aantal keer uitleggen keken we elkaar aan en zeiden maar niks meer. Grootste lol natuurlijk. Nu konden we nog lekker 5 uurtjes lekker languit liggen. We werden als prinsessen behandeld en kregen nog wat dollars om Lilly haar broek te laten stomen hahaha.

Na ongeveer 12 uur vliegen hadden we een korte stop in Bangkok. We mochten hier even voor een uurtje uit het vliegtuig en daarna vlogen we door naar Taipei. Waar we een stop hadden van zo ongeveer 12 uur.
We besloten het centrum van Taipei te bezoeken, dus de taxi gepakt richting het centrum. Pffoee dat was me een dagje. Werkelijk NIEMAND begreep ons!! Niet omdat ons Engels zo slecht was maar meer omdat zij geen woord Engels spreken! We waren opzoek naar een pinautomaat waar met met onze pas konden pinnen. We werden van het kastje naar de muur gestuurd. Daarna moesten we terug naar de bushalte... Een doolhof daar!! Weer niemand kon ons uitleggen waar de bushalte was. Uiteindelijk was er dan 1 chinees die ons daar na toe bracht (na dik 2 uur lopen). Oh my god we kregen al zenuwen dat we het vliegtuig zouden gaan missen. Maar gelukkig op tijd terug en onze vlucht kon zich weer voortzetten, op naar Sydney, 9 uur vliegen.

Aangekomen in Sydney, taxi gepakt en naar ons geboekte hotel gegaan om daar even bij te slapen van de afgelopen 2 nachten.
We wisten nog niet goed hoe of wat .. maar de uitspraak NO WORRIES maakte ons gerust. Even rondgelopen in Sydney, maar het begon te regenen dus zijn we maar weer terug gegaan.
Gelukkig vertrokken we de volgende dag richting het mooie weer, het noorden van Australie! Vlucht naar Cairns was kort vergeleken met de andere vluchten.

26 - 31 Augustus
CAIRNS

Toen we in Cairns aankwamen hoorde we van de taxi chauffeur dat we meteen in het beste hostel terecht waren gekomen, de Giligan's.
PARTY PARTY PARTY, dat vonden we natuurlijk niet erg vervelend.

Groot hostel met veel dorms. We sliepen met 9 op een kamer. Wel leuk, je leert meteen veel mensen kennen. Er was ons verteld dat stappen erg duur was, maar we hadden het goed voor elkaar met een ladiesnight en een jelly wedstrijd waar we een hoop gratis drankjes wonnen. Goed zat naar bed en de volgende dag chillen @ The Lagoon. Dit is een aangelegd zwembad, dat ze lieten lijken op een strandje. We zijn die dag gaan kijken wat er allemaal zo te doen was aan de Oostkust van Australie, dus stapten we Peterpans reisbureau in.

Volgende dag naar de Great Barrier Reef geweest en hebben we een scuba dive gedaan. Spannend voor de eerste keer, het ging allemaal erg snel. Met geluk hebben we een schildpad gespot en zagen we nemo-visjes en koraal. In de avond hebben we met onze roomies een bbq gedaan aan het strand. Erg leuk dat ze overal paan het strand gratis bbq plekken hebben!

De 2 dagen daarna zijn we naar het oudste regenwoud van de wereld geweest: Cape Tribulation. We zagen daar krokodillen, een heel mooi strand en zijn het regenwoud ingeweest met een gids. Een aboriginal vertelde ons wat over hun leventje. We hebben daar op een leuk parkje geslapen aan het strand in houten hutjes. weinig geslapen want hadden een snurkende roomie. :P

Terug in Cairns snel gegeten voor 3 dollar in het hostel (hoezo duur in aussie:P). Wijntje ingeslagen en weer met onze nieuwe roomies Cairns op z'n kop gezet.

Momenteel zijn we alweer met de greyhound bus naar beneden gereden richting Magnetic Island. Het is hier heel mooi en gaan nog bekijken wat we hier gaan doen. Schijnbaar kunnen we koala's spotten!
We zijn benieuwd we houden jullie op de hoogte.

xxxies

• 31 Augustus 2014 - 10:54

T. Tholen-Blankers:

Hoi Lilly,
    Wat een leuk reisverslag. Heerlijk om je zo een beetje te kunnen volgen. Blijf reisverslagen maken.
    Hoe lang is het de bedoeling dat jullie daar blijven en heb je een programma wat jullie willen volgen of zie je wel wat de dag van morgen brengt? Ik ben benieuwd. groetjes, Tante trees.

• 31 Augustus 2014 - 11:40

Jolanda:

Wow, business class!!!!!!! Voortaan ook extra kauwgom meenemen;)
    Heel veel plezier nog!!!!!!!! Klinkt geweldig.

Jolanda.

• 31 Augustus 2014 - 11:42

Jolanda Van Der Ben:

Wow, business class!!!!!!! Voortaan ook extra kauwgom meenemen;)
    Heel veel plezier nog!!!!!!!! Klinkt geweldig.

Jolanda.

• 31 Augustus 2014 - 12:22

Stefan Meens:

Heel herkenbaar;) super om te lezen!
    Geniet ervan!

• 31 Augustus 2014 - 13:33

Lizette Van Overdijj:

Erg leuk om te lezen Lilly, ook erg herkenbaar wat je allemaal doet. Blijf schrijven en genieten! X

• 31 Augustus 2014 - 19:48

Steffie:

He lill,

Goed te zien dat jullie het naar je zin hebben. Geniet ervan.
    Xx

• 01 September 2014 - 18:17

Marjolein:

Wat een geweldig begin. Nog veel plezier meiden. Groetjes, Marjolein (zus van Joris)

• 01 September 2014 - 21:11

Mamskie Hanni:

Hoi lieve meisjes,

Haha, goed voor mekaar met die kauwgom. Broek weggooien en dollars opbrassen ;-)
    Ik geniet net zoveel van jouw verslag Lilly als jullie van de reis.
    Blijf dit schrijven volhouden en misschien nog wat foto's erbij.
    Heel veel lol daar en liefs met kussies van mij

• 03 September 2014 - 11:13

Karin:

Wowww dat klinkt goed Lilly! Leuk om jullie zo te volgen!
    Al zoveel gezien en beleeft, geniet ervan. Groetjes, ook aan Fem! xx

• 09 September 2014 - 19:16

Esther Van Den Broek:

Hey lekkere schatten van me,

Keigaaf wat jullie allemaal doen en beleven!!
    Geniet er nog maar goed van, want straks hier begint het echte leven weer.
    Dit maken jullie misschien je hele leven niet meer mee...
    Wat een prachtige foto's komen er regelmatig voorbij, wow wat is het daar mooi zeg, niet te geloven.
    Nog heel veel leut samen en pas goed op elkaar!

Esther (mama van Femke) xxx