ME MYSELF AND THE ADVENTURESSSS - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lilly Tholen - WaarBenJij.nu ME MYSELF AND THE ADVENTURESSSS - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lilly Tholen - WaarBenJij.nu

ME MYSELF AND THE ADVENTURESSSS

Blijf op de hoogte en volg Lilly

11 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nadat Femke en ik een goede stapavond hadden gehad in Sydney, ging na 3 uurtjes de wekker om onze spullen te pakken, te douche en de bus te pakken naar het airport. Inchecken, bagage droppen en wachten op Imco. Na 2,5 maand ging Fem hem weer zien. Aaaah ze waren heel gelukkig om elkaar weer te zien.

Na een korte vlucht van 3,5 uur kwamen we aan op het vliegveld van Auckland. Het duurde allemaal erg lang voordat we er doorheen waren.. heel officieel allemaal. Maar goed tassen van de lopende band getrokken en toen was het tijd om mijn couchsurfer te bellen. Ik heb toch maar besloten om opnieuw te couchsurfen het scheelt erg veel geld daarnaast is het leuk om wat locals te ontmoeten. Sy Fong is zijn naam. Hij komt uit Singapore maar woont sinds 10 jaar in Nieuw Zeeland. Wel spannend om dit nu alleen te doen. Hij kwam naar binnengelopen en hij zag er erg open en gezellig uit. Fijn dat Femke en Imco hem ook nog even konden ontmoeten. De reden dat ik Sy een bericht had gestuurd was omdat hij 67 positieve reacties had op de couchsurfing app. Dat zou niet verkeerd kunnen gaan. Hij kon Femke en Imco ook even afzetten bij het hotel wat ze hadden geboekt en spraken af elkaar ' s avonds misschien nog even te zien. Toen ben ik met Sy naar zijn huis gereden om mijn spullen te droppen en zijn huisgenoten te ontmoeten. In totaal wonen ze met zijn 4e. 2 mannen & 2 vrouwen. Even gekletst en daarna liet Sy me zijn muzikaal talent horen. Wauw hij speelt erg goed gitaar, piano en drum en kan ook nog eens goed zingen. Hij speelde lange tijd in een bandje maar door omstandigheden is het uit elkaar gevallen. Na een heerlijke douche (even wat anders dan in die hostels) zijn we Femke en Imco op gaan halen voor de foodmarket. Heerlijk wat hapjes gegeten daar, yammie! Daarna zijn we naar het uitgaansgebied gereden en hebben we wat wijntjes gedronken. Daar heb ik afscheid genomen van Femke en Imco. Wat zal ik haar gaan missen.
Sy nam me nog mee naar een aantal super mooie uitkijk punten op de stad. Heeeeel erg mooi bij nacht, al die lampjes. Daarna heerlijk in slaap gevallen op de slaap-couch.

De volgende dag was Sy vrij dus had hij een heel dagprogramma om me vanalles te laten zien in Auckland en rondom Auckland. Zo gingen we naar een Vulkaan, een aantal hele mooie stranden waaronder PIHA en liepen we wat tracks naar prachtige watervallen.

De rest van de week ben ik zelf wat Auckland gaan verkennen. Zo ben ik een keer naar de stad gegaan, en een track gelopen naar de top van een vulkaan. Sy moest gewoon werken maar zijn huisgenoten waren om en om een keertje thuis dus af en toe ging ik wat met ze ondernemen. koffie'tje drinken, taart bakken, muziek maken, wandelingen maken etc. Vuurwerk afsteken bij nacht want 5 nov. was het foxday. Het buskruitverraad wordt dan herdacht. Sy had voor vuurwerkt gezorgd dus daar hebben we ons de hele avond/nacht wel mee bezig kunnen houden. Op de donderdag avond ging ik samen met Sy naar een vriend van hem. Elke donderdag avond gaan ze met zijn alle mediteren, ik was benieuwd naar hoe ze dit gingen doen dus had wel zin om mee te gaan. Erg grappig om te zien. Er werd op trommels getrommeld en ze spraken verschillende spreuken in het latijns Iedereen ging naar een andere wereld in gedachten. Ik begreep het eerlijk gezegd niet zo heel goed, ik denk dat ik hier iets te nuchter voor ben. Al met al een erg leuke avond.
Verder heeft Sy een aantal erg lekkere aziatische maaltijden voor me gemaakt. heerlijk! Hij kan erg goed koken.

Aan alle mooi avonturen komt ook weer een eind, zo ook aan het avontuur in Nieuw Zeeland. Ik vloog die avond terug en nam helaas afscheid van mijn grote vriend Sy en zijn huisgenoten. Ik ontving nog een lieve brief en foto's.

Op het moment ben ik weer terug in Sydney, Bondi beach. Ik vind het heerlijk hier en wat meer relaxter dan in de stad waar iedereen in rush is. Ik heb (zwart)werk gevonden voor een aantal dagen in de week... masseren. haha ik heb gezegd dat ik erg veel ervaring heb. Nja ik heb als fysio natuurlijk wel een beetje ervaring maargoed.. gisteren mijn eerste werkdag gehad en na 6 massages begonnen mijn handen toch wel zeer te doen. Maar ach 30 dollar per uur is niet slecht! (21 euro) Daarnaast hebben de klanten geloof ik genoeg geld en geven ze ook nog eens veel fooi. Gisteren 280 dollar verdiend. Not bad! Kan ik weer een weekje van slapen hier in het hostel :P Momenteel verblijf ik in surfside hostel maar morgen ga ik verhuizen naar een ander hostel omdat het toch een stuk goedkoper is. En de laatste week is er vanalles gebeurd in surfside. Een man die daar werkte (ik vond hem al wat raar) Die was ' snachts met messen aan het zwaaien van de keuken dat hij iedereen ging vermoorden .. dus was een hectische nacht in het hostel en je merkt dat de sfeer nu een beetje weg is en het een grote chaos is.

Maargoed ik ga nu maar weer van de computer af for another hard day at the beach (:P sorry people) Ik houd jullie wel weer up-to-date. Mijn plan is hier te blijven tot 20 dec. dan vlieg ik naar Tasmanie. Ik kan trouwens geen foto's meer plaatsen op deze site. Heb mijn limiet bereikt. dus plaats binnenkort wel weer wat foto's op Facebook.

Cheers & no worries :)
Xx

  • 11 November 2014 - 02:59

    Imco En Femke:

    lief vriendinnetje! Wat geweldig Om te lezen dat sy zo goed voor je is geweest en dat het zo goed met jou gaat. Wel heel erg raar dat we na bijna 3 maanden samen schrijven dit verhaal alleen van jou Is! Maar ik beleef het met je mee en geniet er zo van om het te lezen, dus blijven schrijven! Drink nog een pasion pop in de garage met je adidas broek aan op ons!! Mi je!!!! Dikke zoen van immie en femmie

  • 11 November 2014 - 02:59

    Imco En Femke:

    lief vriendinnetje! Wat geweldig Om te lezen dat sy zo goed voor je is geweest en dat het zo goed met jou gaat. Wel heel erg raar dat we na bijna 3 maanden samen schrijven dit verhaal alleen van jou Is! Maar ik beleef het met je mee en geniet er zo van om het te lezen, dus blijven schrijven! Drink nog een pasion pop in de garage met je adidas broek aan op ons!! Mi je!!!! Dikke zoen van immie en femmie

  • 11 November 2014 - 02:59

    Imco En Femke:

    lief vriendinnetje! Wat geweldig Om te lezen dat sy zo goed voor je is geweest en dat het zo goed met jou gaat. Wel heel erg raar dat we na bijna 3 maanden samen schrijven dit verhaal alleen van jou Is! Maar ik beleef het met je mee en geniet er zo van om het te lezen, dus blijven schrijven! Drink nog een pasion pop in de garage met je adidas broek aan op ons!! Mi je!!!! Dikke zoen van immie en femmie

  • 11 November 2014 - 02:59

    Imco En Femke:

    lief vriendinnetje! Wat geweldig Om te lezen dat sy zo goed voor je is geweest en dat het zo goed met jou gaat. Wel heel erg raar dat we na bijna 3 maanden samen schrijven dit verhaal alleen van jou Is! Maar ik beleef het met je mee en geniet er zo van om het te lezen, dus blijven schrijven! Drink nog een pasion pop in de garage met je adidas broek aan op ons!! MiS je!!!! Dikke zoen van immie en femmie

  • 18 December 2014 - 07:32

    Paul En Jeanette:

    Beste lilly,
    Op de 1e plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!
    Verder is het goed om te lezen en te horen van Frans en Karin, dat je het prima naar je zin hebt aan de andere kant van de wereld. We wensen je een fijne dag, en geniet van je reizen.

    Gr. Paul / Jeanette / Floor / Merel en Daan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Australië

Making memories!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Beautiful Tasmania

22 December 2014

Bondi Beach Life!

11 November 2014

ME MYSELF AND THE ADVENTURESSSS

31 Oktober 2014

BACK IN SYDNEY

19 Oktober 2014

MELBOURNE, GREAT OCEAN ROAD!
Lilly

Actief sinds 26 Juli 2014
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 14841

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 09 Maart 2015

Zuid Oost Azië

26 Juli 2014 - 31 December 2014

Australië

Landen bezocht: