BACK IN SYDNEY - Reisverslag uit Australind, Australië van Lilly Tholen - WaarBenJij.nu BACK IN SYDNEY - Reisverslag uit Australind, Australië van Lilly Tholen - WaarBenJij.nu

BACK IN SYDNEY

Blijf op de hoogte en volg Lilly

31 Oktober 2014 | Australië, Australind

20 - 28
SYDNEY CITY

Om 6 uur ging de wekker om vanuit Melourne naar Sydney te liften. We lagen zo heerlijk, maar we moesten. We hadden het geld er niet voor over om een dure vlucht te nemen (dik 200 euro). Een vrouw bracht deze onschuldige, lieve meisjes naar de snelweg en daar sprak Lilly na een tijdje een vrachtwagenchauffeur aan of hij naar Sydney moest. En gelukkig, hij ging all the way to Sydney! Helemaal happy natuurlijk, want dan hoefden we niet in 25 auto's te zitten voordat we op de plaats van bestemming waren.
Na een paar uur rijden stopten we even om te plassen, shit politie. Het is natuurlijk niet toegestaan om met zijn 3'en in een truck te zitten. Want eentje moet er achter op het bed zitten (niet erg veilig natuurlijk). Gelukkig de politie af kunnen wimpelen en daarna moesten we laden.
Fem en ik hebben ons twee uur lang in de vrachtwagen moeten verstoppen, we wilden natuurlijk niet dat hij door ons problemen ging krijgen. We lagen heerlijk lepeltje lepeltje in zijn bed. Uiteindelijk kwamen we om 00.00 uur aan op een station in de middle of nowhere in een suburb van Sydney. Net op 1 minuut na de laatste trein gemist, f*ck balen en nu? 120 dollar voor een taxi dan maar naar het hostel, het was niet anders. Het was een heel centraal gelegen hostel naast het centraal station. Snel ons bedje in!

We besloten eens een actieve week te beginnen. We wandelde naar de botanical gardens en hebben daar een stukje hardgelopen. 's Middags zijn we gaan shoppen en YEAH eindelijk hakken gekocht. In de avond hebben we een haarlijke kangaroo biefstuk gemaakt, want dat moet je toch geprobeerd hebben als je hier in Aussie bent. Yammie!
's Avonds zijn we maar eens met onze hakken aan naar een salsa avondje geweest. Erg leuk tentje en iedereen was aan het dansen. We kwamen nog een oude bekende tegen, een meisje die we helemaal op Magnetic Island ontmoet hadden.

We maakten het gisteren niet te laat en stonden de dag erop weer vroeg op om ons in te schrijven voor een sportschool. Bij First Fitness was een week gratis sporten. We genoten van een lekker lesje Body Pump. Daarna doken we de sauna in van ons hostel en relaxten we in de zon in een klein parkje naast ons hostel. 's Avonds kookten we voor Berry (Nederlandse jongen die we ontmoette in Cairns aan het begin van onze trip. Hij werkt en woont hier in een studentenhuis). We keken een filmpje en vielen pas laat op de bank in slaap.

We gingen op zoek naar een ander hostel, een beetje goedkoper dan het centraal gelegen hostel YHA. Het was wat simpeler, maar wat maakt het uit. We dropten onze tassen en vlogen weer naar de sportschool. Vandaag stond een lesje Body Combat op het programma. Een dagje rondhuppelen in Sydney, van Darling Harbour naar de Rocks, langs het Opera house en via de Harbour Bridge naar een foodmarket aan de Elizabeth Street. Dat zag er zo gezellig uit. Allemaal kleine kraampjes met heerlijk Aziatisch eten. We waren moe van het dagje, kookten nog iets kleins en besloten op tijd naar bed te gaan.

24 oktober stond een hereniging met Glenn & Mike uit Brisbane op het programma. Daar hebben we destijds geslapen en een aantal geweldige dagen gehad. Overdag maar weer gebruik gemaakt van onze gratis sportpas en een lesje Zumba meegepikt. Met Mike & Glenn onder het Opera House gegeten. Wat was het daar een gezellige, drukke sfeer, een echte aanrader!
Later op de avond hadden we een afspraak met Andrew gepland. Andrew woont en werkt momenteel ook in Sydney. Hij was al knetter zat en er was geen land meer met hem te bezeilen. We hadden weer tranen van het lachen in onze ogen, wat een gek is het toch ook! Maar op een gegeven moment kregen we genoeg van de onzinnige gesprekken met hem en besloten we terug te gaan naar Mike en Glenn. Zij waren in de ' Three Monkeys' , een leuke kleine club op George Street.

De laatste week is ingegaan en we besloten een dagje op te splitsen, dit maar om alvast te wennen aan de weken die gaan volgen :(. Femke had zin om naar Manly Beach te gaan, lekker chillen aan het strand. En Lilly wilde nog even lekker gaan sporten bij de sportschool. Daarna dook ze het zwembad in langs Opera House. Daar waren we al eerder geweest. Lilly ging met een jongen van de sportschool even daarheen en daar was toevallig ook een poolparty aan de gang. Toen we samen weer thuis kwamen onze nasi van 2 dagen ervoor maar even opgegeten en zijn we nog snel een kijkje gaan nemen op de GoodFoodMonth. Daar pikten we nog een paar lekkere kleine hapjes mee. De mangopancake gaan we zeker een keer zelf proberen te maken, want dat was smullen.
Lilly zag op de couchsurfingapp dat er een Drum&Bass party was. Eerst even in Darling Harbour een paar drankjes gedaan en nog wat gedanst bij club Cargo. Dit was niet heel bijzonder en we waren toch wel heel erg benieuwd naar de Drum&Bass party. Dus hop, gaan met die banaan!
Het was een duister en donker tentje in de Regent Street met echt vette muziek en een leuk apart sfeertje. Hier konden we heerlijk met onze sneakertjes uit de voeten.

Toen we in de ochtend wakker waren moesten we eigenlijk ons hostel verlaten. Maar we waren nog lekker gaar en besloten nog een extra nachtje bij te boeken. Om een beetje wakker te worden namen we nog eens een duik in het zwembad langs het Opera House. We trokken 3 x 20 minuten baantjes en lagen onze ogen uit te kijken naar alle vrouwelijke mannen die aan het zwembad lagen. Op de terugweg hadden we honger en wat vervelend nou, kwamen we toch weer langs de Goodfoodmarket....
Gedoucht en klaargemaakt want het was zondag. En zondag betekent? Partytime! Er stond een dikke party in club Home op ons te wachten, genaamd SASH! Daar was het echt al heel gezellig, maar later op de avond werden we meegenomen naar Oxford Street. Het was een straat waar alle homo's partyen. En die kunnen feesten. Wat een muziek en wat een optredens, we hebben onze ogen uitgekeken!

's Ochtends stond om 09.00 uur alweer de wekker, pff en we sliepen pas zo laat! Dan maar uitgaren in een parkje, zo dichtbij mogelijk. Lagen we eindelijk lekker, werd er allemaal geschreeuwd. We snapten er niks van en keken om ons heen. Daar lag een aboriginal in een tentje naar iedereen te schreeuwen, ' Mothafuckaaa's ' . Het was eigenlijk best een beetje heel erg grappig.
Om 17.30 konden we terecht bij ons volgende couchsurfadres. Met onze zware backpacks de trein gepakt en werden we op een station vlakbij hun huis opgepikt. 's Avonds met de drie mannen uit eten geweest in een erg leuk en lekker restaurant. Hier wonen erg veel jongens op latere leeftijd nog samen. 's Avonds eens een movie night om bij te komen van al die drukke stapavonden!

28 Oktober - 1 November
BONDI BEACH

In de ochtend pakten we de bus en trein naar Bondi Beach. Hier zouden we Inge ontmoeten. Een hele goede vriendin van Femke. Zij landde 27 oktober in Aussie, nadat ze een maand in Thailand was geweest. Inge had al een hostel gefixt voor ons, Surfside backpackers. Ze zat daar met allemaal kaaskoppies om zich heen, het leek net even of we in een hostel in Nederland zaten. Dikke knuffel gegeven en fijn om Inge weer te zien na een lange tijd. Uren bijgekletst op het strand en genoten van de hoge golven en sufers in Bondi Beach. Aan het einde van de middag besloten we nog eens de Bondi Coastwalk te doen. Dit keer stonden er overal 'sculptures' langs de kustweg. Met zonsondergang liepen we terug en kookten we met z'n drietjes in het hostel een heerlijke tonijnsalade. Inge genoot ervan na 4 weken Aziatisch eten. We schrokken ervan dat het al 23.00 uur was en besloten nog even in onze dagboekjes te schrijven en op tijd naar bed te gaan.

Inge wilde naar het Opera House en naar Manly Beach. Wij waren daar natuurlijk al twee weken geweest, dus Inge ging lekker alleen op pad en wij genoten nog even van de dag samen. De dagen samen tellen ook af...
Lilly en Femke haalden de boodschappen en de wraps stonden klaar toen onze hongerige Ing thuis kwam van een lang dagje Sydney verkennen. Ze was helemaal onder de indruk van de stad en had zelfs Walvissen gespot op Shelly Beach op Manly. In de avond stond er een party op ons te wachten in het Bondi Beach Hotel. Bijna het gehele hostel ging ernaar toe. Eerst moest Inge natuurlijk een Goon ontmaagding ondergaan. Daar hebben we erg om gelachen. Het feestje was gezellig, maar helaas was de tent om 01.00 AM alweer gesloten. We sloten af met een lekker patatje op de straat.

Opstaan en gaan, Bondi beach stranddagje! Je kan er ook geen genoeg van krijgen. Dit mooie weer, de surfers, de hoge golven en de gezelligheid! In de middag heeft Femke haar lieve vriendinnetjes meegenomen naar een lekker lunchbarretje. Femke kan natuurlijk op allebei de verjaardagen niet aanwezig zijn en gaat haar vriendinnetjes lang missen. Alledrie pakten we een gegrilde kipsalade en een grote fruitsmoothie. Even genieten van de laatste uurtjes met z'n drietjes en Inges' avontuur ging alweer verder. Ze vertrok om 20.45 uur richting Brisbane om haar familie te gaan bezoeken. Veel plezier Ing, geniet van je reis! Lilly en ik besloten een stukje te gaan wandelen, toen we opeens werden geroepen. Bij een pinautomaat om de hoek was een storing, iedereen kreeg 2,5 keer zoveel geld uit de pinautomaat dan dat je pinde. Helaas kwamen we daar aan en konden de vijf mensen voor ons er nog geld uit halen en stopten de pinautomaat net toen wij aan de beurt waren, shit happens. Maar we zijn benieuwd of al die mensen geluk hebben (sommige hadden wel 1500 dollar meer gepint), of het geld gewoon terug moeten betalen. We vervolgden onze wandeling en thuis aangekomen besloten we elkaar even goed te masseren. Femke had nog steeds last van haar bil/heup en Lilly van haar schouders (aah wat zijn we toch lief voor elkaar he?). We deden nog een spelletje in het hostel en doken ons stapelbed in.

31 oktober, onze laatste echte dag samen. Morgen ons afscheid, samen richting Nieuw-Zeeland, maar daar scheiden onze wegen. Lilly gaat bij een Japanse jongen couchsurfen en Femke gaat met Imco Nieuw-Zeeland verkennen. Wat zullen we elkaar gaan missen, maar wat hebben we een geweldige tijd gehad! Een tijd om nooit meer te vergeten. Herinneringen die blijven bestaan, voor altijd.
Vanavond nog een Halloween party, waar we een vriend van Jolien uit Kopenhagen gaan ontmoeten.

Lieve mensen, bedankt voor het lezen van onze verhalen. We hopen dat jullie genoten hebben, net zoals ons.
Lilly gaat haar verhalen blijven schrijven dus keep awake!

Cheers!

• 31 Oktober 2014 - 10:17

Milou:

Wauw wat een verslag weer! Ben echt genietend aan het lezen..
    Zoveel mooie en gave dingen die jullie meemaken! Zal wel even wennen zijn als jullie apart verder gaan.. Lieve moppies, ik mis jullie gekkigheid en gezelligheid! Hele dikke kus en ga zo verder, lekker genieten! X

• 31 Oktober 2014 - 11:46

Ankie En Johan:

Hallo dames, genoten van jullie belevenissen in Australie!
    Hee Femke , ons wel op de hoogte houden van je belevenissen in New Zealand !
    Geniet ze van dat geweldige land!
    Groetjes,
    Ankie en Johan