MELBOURNE, GREAT OCEAN ROAD! - Reisverslag uit Australind, Australië van Lilly Tholen - WaarBenJij.nu MELBOURNE, GREAT OCEAN ROAD! - Reisverslag uit Australind, Australië van Lilly Tholen - WaarBenJij.nu

MELBOURNE, GREAT OCEAN ROAD!

Blijf op de hoogte en volg Lilly

19 Oktober 2014 | Australië, Australind

9 - 10 October
ADELAIDE

Na een gezellig avondje drinken met de Aussie guys, rustig opgestaan en spullen gepakt. Daarna namen Karl en Shaun ons mee uit lunchen in een heel erg leuk design/retro restaurantje. We hebben daar weer erg gelachen om de dag ervoor. Het was een opkomend tentje en alles maar ook alles ging fout. Bestellingen waren verkeerd en telkens kregen we het verkeerde. Uiteindelijk wel 2 gratis pizza's gekregen en allemaal een gratis drankje! Na een heerlijk uitgebreide lunch bracht Shaun ons ook weer eens weg naar het vliegveld! Wat zijn we toch verwend. Af en toe best raar.. Ze doen dan zoveel voor je en je kent ze eigenlijk amper. Daarna zeg je ook weer doei en ziet ze (misschien) nooit meer terug. Maar het gaat om de herrineringen en momenten die we met iedereen hier beleven, die blijven hangen!

10 - Heden
MELBOURNE

Om 23.00 uur kwamen we aan bij een studentenflat met drie Braziliaanse jongens. Deze spraken ons aan toen we onze auto dropte bij Britz in Adelaide. Ze waren zelf ook backpackers en boden ons een slaapplek aan in hartje Melbourne. Een erg warm binnenkomen was het en ze offered ons een matras, luchtbed en een bank. Uren gekletst en daarna lekker ons bed ingedoken!
's Ochtends deden Femke en Salomao boodschappen en maakte Salamao een heerlijk pannenkoekontbijt met banana en nutella! In de middag wilde we even wat leuke schoenen kopen en jurkjes. Dit omdat het hier in de clubs echt nodig is zegt iedereen en we alleen sneakers bij ons hebben. Missie mislukt, achja. Dan maar een sushi rol (dit is hier een beete onze verslaving, grote rollen voor 2 dollar! lovely).
's Avonds toen we thuis kwamen hadden de mannen een heerlijke steak gemaakt, met aardappelen uit de oven, rijst en een salade! Dat konden we wel aan de Brazilianen overlaten! Delicious!
In de avond ons helemaal kapot gelachen met een aatal absurd drankspelletjes! Go googos en het fruitspel zonder je tanden te laten zien en het bootspel werd Lilly fataal....

De dag erop was het onze beurt om eens goed te zorgen voor die mannen. We maakten wentelteefjes als ontbijt en smullen dat ze deden. In de middag kregen we een rondleiding door de stad van onze gids Salamao. Botanic gardens en mooie gebouwen en als afsluiter een drankje bij de Starbucks. We moesten ff warm worden, het is hier erg koud en regenachtig (looks like Holland).
Toen we thuiskwamen bereidden we een heerlijke kip-pesto penne! Ze konden niet ophouden met zeggen dat ze het zo overheerlijk vonden en waren er gewoon stil van haha! Leuk! Die avond boekten we op aanraden van de boys een wicked van om de Great Ocean Road te rijden! Excited!

13 - 14 Oktober
GREAT OCEAN ROAD

Vroeg in de ochtend pikten we onze geweldige Wicked van op, de befaamde Shafed Pussy car! Ondanks dat het echt koud was en regenachtig heerijk knuf met z'n drietjes voorin de auto rondgereden langs de oceaan en door de bossen! Wow wat een route. Was wel echt mooier geweest als het zonnig was en we af en toe uit de auto konden, maarja helaas! Na de gehele dag gereden te hebben waren we er rond een uurtje of 16.00 wel klaar mee en besloten we onze auto te parkeren in een plaatsje aan het einde van de Great Ocean Road. We aten een warm soepje in de auto en maakten onze tuna salad. Dronken een kopje koffie in het dorpje en doken onze auto in. Gelachen want we waren toch wel een klein beetje bang voor de politie. Het is niet toegestaan om in de auto te slapen. Dus toen zijn we even op zoek gegaan naar een 'betere' plek om te slapen. Toen we voor een huis van mensen onze Pussy Car hadden geplaatst zijn we maar vroeg gaan slapen. Het was ijskoud en heel veel meer hadden we ook niet in ons busje. Plassen moest buiten! Wanneer Lilly buiten ging plassen schreeuwe Fem en Mirt dat er een dike spin op de auto zat! SNel het busje maar weer in en de deur dicht. De bus stond eigenlijk best scheef dus rolden helemaal naar Mirthe toe. 's Nachts warden we nog wakker omdat we dachten dat er iemand aan de deur stond,maar na even geluisterd te hebben bleek het toch niet zo te zijn..
Kreupel warden we wakker en reden we weer verder. Gelukkig een iets betere en zonnigere dag dan de dag ervoor. Op naar de 12 Apostles en de watervallen. Als de zon zou schijnen zou het helemaal geweldig zijn!

We besloten toch niet nog een nacht in de auto te slapen, het was wel erg koud en Fem had wel een beetje last van haar rug. Op weg naar ons volgende couchsurfingadres. Onze telefoons waren leeg en hadden geen internet, dus dan is de weg vinden in het grote Melbourne erg lastig. Toevallig ergens in een laundry wifi gevonden, dus konden we gps gebruiken. Toen we uiteindelijk aankwamen kwam Valerie (een Nederlands meisje) ook net thuis. Zij was ook aan het couchsurfen. Toen kwamen de hosts een voor een thuis. Nog even gekletst en iedereen was lekker gaar. Zij moesten de dag erop gewoon werken, dus wij konden lekker even ons ding doen in het huisje. We hadden nog een busje, dus besloten we met Anke af te spreken. Anke kennen we uit Oirschot, dus hebben haar even opgezocht. Ze woont sinds 2 jaar in Melbourne. Lekkere lunch gehad en daarna nog naar het strand gereden langs St. Kilda. Daar stonden keileuke kleine huisjes, maar die waren 2 ton!
Nog even een wijntje gedronken in St. Kilda met Valerie en zijn we boodschappen gaan doen. Wortelstamppot gemaakt dit keer, ff lekker Hollands!

15 - 20 Oktober
MELBOURNE

Deze dag moesten we afscheid gaan nemen van onze Pussy Car, snik snik.. We dropten te auto en zijn nog even naar de stad geweest om te shoppen. We liepen naar een ander gedeelte van Melbourne om in Fitzroy bij de Veggiebar, onze laatste avond samen goed af te sluiten. Heerlijk pizzatje op en als afsluiter met zijn drie naar een cocktailbarretje geweest! Heerlijk onze vakantie nagegaan en gezegd hoe fijn we het hebben gehad! In de avond spraken we nog even met Anke en Valerie in een barretje af in Melbourne. Het was wat rustig en blijkbaar is hier donderdag geen studentenavond.

Zonder kater stonden we de dag erop op en zijn we eens een stukje gaan hardlopen, viel toch even zwaar..
Na het hardlopen wilden we de taxi nemen naar ons volgende adres, familie van Heijster. Maar we dachten laten we het eens op de oude manier doen, hitchhiken! Binnen 2 minuten werden we ogehaald en werden we helemaal naar bestemming gebracht. Huw is de achterneef van Lilly en woonde daar in een erg leuk huis met twee andere studenten, Alex (aka de Lawyer) & André. In het zonnetje aten we met Mirthe nog onze laatste avondmaal. Huw maakte een spaghetti bolognese en we dronken er een koud biertje bij.
Met traantjes Mirthe afgezet bij de tram en haar uitgezwaaid voor haar een geweldige nieuwe avontuur.
We deden een paar borreltjes en reden met zijn vijfjes naar Fitzroy naar een bandje waar een vriend van Huw in speelt. Daarna de taxi gepakt naar de stad en daarna een super leuke kleine club geweest met een soort disco techno muziek. Dikke nacht gehad en gaan slapen toen het licht werd, dus dan weten jullie het wel weer!;)

Lilly had er al een hele dag opzitten, met een heerlijk gemaakt ontbijtje van Huw, wanneer Femke om 16.15 uur eens wakker werd. Boodschappen gedaan en van onze overige wortels en aardappelen nog maar eens een wortelstamp gemaakt en vroeg ons bed weer ingedoken, gaarheid!

De dag erna een taxi gepakt naar ons oude Couchsurfadres, de Brazilianen, om hier nog een avondje door te brengen voordat we weer liften naar onze volgende bestemming! Nog 2 weekjes Sydney! Laten we hier weer eens wat actiever worden.. Misschien nog een paar dagen surfen? Who knows..

Dikke knuf en groetjes vanuit Aussie!
Mirthe we miss you!

• 19 Oktober 2014 - 13:52

Henny:

Wat een geweldige tijd hebben jullie meiden! Leuk om jullie avontuur op deze manier te volgen! Veel plezier, en geniet er nog maar van. Heel veel groetjes xxx

• 20 Oktober 2014 - 10:20

Renate:

Wat een vette ervaring meiden!!!
    Lilly en Femke nog veel plezier daar in Sydney en Mirthe doe je voorzichtig lieverd!
    Dikke Kus voor alledrie XXX

• 21 Oktober 2014 - 03:51

Inge:

Leuk verhaal weer schatten! Lees ze allemaal!!!:) geweldige avonturen! Heeeeeel veel zin om je in Sydney te zien lieve Fem❤️!!! Ben je er dan ook nog Lil? Ik ga mee SURFEN!!!!

• 21 Oktober 2014 - 16:11

ESTHER VAN DEN BROEK:

Hey lieverds,

Ik geniet iedere keer weer van jullie mooie verhalen!
    En wat een gave busjes zeg!
    Nou, geniet nog ff met z'n tweetjes Lil en Femke.
    En Mirthe, het is great bij the Great Barrier Reef, enjoy Magnetic Island!

Liefs: Esther/mama xxx